Monday, May 23, 2016

ျဂိဳဟ္တုိင္မ်ားနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ

ျဂိဳဟ္တုိင္မ်ားနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ
@@@@@@@@@@

လဲြေနတာေလးေတြေျပာရင္းနဲ႔ ေနာက္ထပ္
အလဲြတစ္ခု ေျပာစရာ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒါက
ေစတီပုထုိးမ်ားနဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုိင္မ်ားကိစၥျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုဟာ ဘုရားသြားတယ္၊
ဘုရားသြားတယ္နဲ႔ တကယ္ေတာ့
ဘုရားသြားၿပီး ဘုရားအာ႐ုံျပဳ ရွိခုိးၾကတာထက္
ဘုရားေရာက္ေရာက္ခ်င္း ၿဂိဳဟ္တုိင္
လုိက္ရွာေနၾကတာေတြပါ။

ကုိယ္ေမြးတဲ့ ေမြးေန႔အလုိက္
လုပ္ထားတဲ့ ၿဂိဳဟ္တုိင္ေတြမွာ သြားၿပီး
ဘုရားကုိ ေရသြားပက္ၾကတာ၊
ေခါင္းေပၚကေန ေရေလာင္းေပးၾကတာ၊
အေမြးတုိင္း၊ ဖေယာင္းတုိင္ အစည္းလုိက္
မီး႐ႈိ႕ၿပီး ဘုရားကုိ မီးတုိက္ၾကတာေတြဟာ
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ျဖစ္တဲ့ဘုရားက
ဘာမွ မေျပာေပမယ့္ သက္ရွိသူတစ္ေယာက္
သာဆုိရင္ ထ႐ုိက္လုိက္မွာအမွန္ပါပဲ။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေက်ာင္းက အိမ္ေတာ္ရာ
ဘုရား၀င္းထဲမွာရွိေတာ့ ဘုရားလာဖူးတဲ့သူေတြရဲ႕
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကုိ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။
ေတြ႕႐ုံတင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္
ဦးေဆာင္ဖဲြ႕ေပးထားတဲ့ ဗုဒၶဟူး၀တ္အသင္းက
ဗုဒၶဟူးေန႔ မနက္တုိင္း သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ
အသင္း၀င္အခ်ိဳ႕ရဲ႕ ၿဂိဳဟ္တုိင္နားက
မခြါႏုိင္တာေတြကုိလည္း သတိထားမိပါတယ္။

တံျမက္လွဲ၊ ဘုရားပန္းလဲ၊ ရင္ျပင္သန္႔ရွင္းေရးေတြ
အားလုံးလုပ္ၿပီး ကုိယ့္ၿဂိဳဟ္တုိင္ ကုိယ္သြားကာ
ေဆာင္းတြင္းမနက္ ေစာေစာစီးစီး
ဘုရားကုိ ေခါင္းေပၚကေနေလာင္းလုိ႔
သက္ေစ့ေရပက္ေနတာေတြေၾကာင့္
သူတုိ႔ကုိ ေျပာျပရပါေသးတယ္။
ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေဆာင္းတြင္းမနက္ေစာႀကီးမွာ
ေခါင္းေပၚကေန ေရေလာင္းၾကည့္ပါလားလုိ႔…။
လဲြေနတာေတြပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုဟာ ဘုရားသြားၾကတယ္ဆုိရင္
ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္မွာ ရွိတဲ့ စေန၊ တနဂၤေႏြ၊
တနလၤာစတဲ့ ဆုိင္ရာေန႔နံေတြကုိ အေရာက္သြားကာ
ၿဂိဳဟ္တုိင္မွာရွိတဲ့ ဘုရား႐ုပ္ပြားနဲ႔ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေအာက္က
နဂါး၊ ဂဠဳံ၊ က်ားစတဲ့ သတၱ၀ါေတြကုိ အဓိကသြားၿပီး
သက္ေစ့ ေရေလာင္းေနၾကတာ ေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။

ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း အဲဒီအထဲမွာ ပါရင္ပါေနၾကမွာပါ။
ေျပာေတာ့ ဘုရားကုိ သက္ေစ့ေရ လွဴတာတဲ့။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေဗဒင္ဆရာစကားအတုိင္း
လုိက္လုပ္ေနၾကတာေတြပါ။ ဘုရားကုိ
ေရလွဴခ်င္တယ္၊ ေရသပ္ပယ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း
သက္ေစ့ေတြ ဘာေတြလုပ္မေနနဲ႔ေပါ့။
ေန႔နံေတြ ဘာေတြေရြး မေနနဲ႔ေပါ့။

သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ
ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းလုပ္ၿပီး
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကုိ အာ႐ုံျပဳလုိ႔
အပူအေအး သင့္ျမတ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ
ေရသပၸါယ္သင့္တာေပါ့။
မီးပူေဇာ္တာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။

👉 ဘုရားမီးပူေဇာ္တယ္ဆုိရင္လည္း
ဖေယာင္းတုိင္ သက္ေစ့ေတြ ဘာေတြလုပ္မေနနဲ႔။
ဘုရားရွင္ကုိ မီးၿမိဳက္သလုိ မျဖစ္ေအာင္
ခပ္ေ၀းေ၀းကေန ထြန္းညွိပူေဇာ္ၾကေပါ့။
မီးပူေဇာ္တယ္ဆုိတာ အေမွာင္က်တဲ့အခ်ိန္မွာ
ဘုရားကုိ အလင္းရေအာင္ ညဘက္ပူေဇာ္တာျဖစ္ပါတယ္။
ခုေတာ့ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီးလည္း
ဘုရားေရွ႕နားမွာ ဖေယာင္းတုိင္ေတြ
သက္ေစ့ထြန္းၿပီး လွဴထားတာဟာ
မီးပူေဇာ္တာနဲ႔ မတူဘဲ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္
ဘုရားကုိ မီးတုိက္သလုိျဖစ္ေနပါတယ္။
ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မီးအပူခံၾကည့္ဖုိ႔ေတာင္လုိေနပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြ ဘုရားေပ်ာက္ေနၾကတယ္လုိ႔
တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။

ဟုတ္သင့္သေလာက္လည္း ဟုတ္ေနပါတယ္။
ေရႊတိဂုံဘုရားသြားၿပီး ဘုရားေစတီမွာ
ဌပနာထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕
ဆံေတာ္ဓာတ္ေတာ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ၊
ဘုရားဂုဏ္ကုိ ႏွလုံးသားမွာတည္ကာ
ဘုရားရွိခုိး ပူေဇာ္ရမယ့္အစား
ၿဂိဳဟ္တုိင္သြားၿပီး ေရေလာင္း၊ မီးတုိက္ေနၾကေတာ့
ဘုရားသြားတဲ့ အဓိပၸါယ္ေပ်ာက္ကာ
ဘုရားသြားၿပီး ဘုရားမျမင္ၾကတဲ့သူေတြလုိ႔
ေျပာစရာ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဘုရားသြားဖူးတာ မဟုတ္ဘဲ
ဘုရားကုိ အလည္သြားသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ျဖစ္သင့္တာက ဘုရားေစတီ သြားရင္လည္း
သင့္ေလ်ာ္တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေနရာတစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္၊
ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ ဒါမွမဟုတ္ ေစတီေတာ္ကုိ
မွန္းကာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ လႊမ္းၿခံၿပီ
ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ၊ ေမတၱာပုိ႔တာ၊
တရားထုိင္တာေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္။

ဘုရားကုိ ေရပူေဇာ္ခ်င္တယ္၊
မီးပူေဇာ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း အပူအေအးမွ်တဲ့အခါ၊
အေမွာင္ရွိတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ဘုရားရွင္ကုိ ေရသပ္ပယ္ေပးေနသလုိ၊
ညအေမွာင္မွာ ဘုရားရွင္ကုိ အလင္းဓာတ္နဲ႔ ပူေဇာ္သလုိ၊
အနံ႔အသက္ ေကာင္းေအာင္ အေမြးတုိင္နဲ႔
ပူေဇာ္သလုိ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ႐ုိ႐ုိေသေသ
ေလးေလးစားစား ျပဳစုပူေဇာ္သင့္ပါတယ္။
ဒါမွ ဘုရားသြားျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ၿပီး
ၿဂိဳဟ္တုိင္မ်ားက ခြါႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအေနနဲ႔
ဘာသာေရးကုိ ေလာကီေရးေတြနဲ႔ မေရာယွက္ရေအာင္
ေလာကီဆရာေတြ အလုိက် လုပ္မိေနတတ္တဲ့
“ဘုရားအေၾကာင္းျပကာ ၿဂိဳဟ္တုိင္မ်ားမွာသြားၿပီး
ေစာေစာစီးစီး ေဆာင္းတြင္းႀကီးမွာ
ဆင္းတုေတာ္ကုိ ေရေလာင္းတာတုိ႔၊
ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ဘုရားရွင္ကုိ
မီးတုိက္တာတုိ႔ မလုပ္ၾကဘဲ
ပုံေတာ္ကုိမွန္း ဂုဏ္ေတာ္လႊမ္းကာ…

★ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ
အပူအေအးကင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန ေရသပၸါယ္ျခင္း၊
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျခင္း၊ အေမွာင္ကုိခြင္းဖုိ႔
လုိအပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မီးထြန္းပူေဇာ္ျခင္း
စသည္တုိ႔ကုိ ျပဳျခင္းျဖင့္သာ ၿဂိဳဟ္တုိင္မ်ားက
ခြါၿပီးဘုရားသြားျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ
အျပည့္အ၀ သက္ေရာက္ေအာင္သာ
ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ သင့္ပါေၾကာင္း”
အလဲြေလးမ်ားကုိ ေထာက္ျပရင္း
အမွန္လမ္းကုိ ေကာက္ျပလုိက္ပါတယ္။

(မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ)
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးေအးခ်မ္းၿပီး
အၿမင္မွန္ကာ လမ္းမွန္ေတြ႔ၾကပါေစ။

★“စိတ္ထားတတ္လွ်င္ ျမတ္၏"★
သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘဳရားေပၚ၌၄င္း၊
ပရိနိဗၺာန္၀င္စံၾကြသြား ျမတ္စြာဘုရားနွင့္
ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္၊ ေစတီေတာ္တုိ႔အေပၚ၌၄င္း၊
ၾကည္ညိဳေသာစိတ္၊
ျပစ္မွားလုိေသာစိတ္တုိ႔သည္
တူမွ်သည္ရွိေသာ္
ရရွိမည့္ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးသည္ တူမွ်၏။

အဘယ့္အေၾကာင့္နည္း ဟူမူ..
စိတ္ထားေကာင္းေသာေၾကာင့္သာလွ်င္
သတၱ၀ါတုိ႔သည္ သုဂတိဘ၀သုိ႔
လားေရာက္ၾကရကုန္ေသာေၾကာင့္တည္း။

တိဌေႏၱ နိဗၺဴေတစာပိ၊
သေမ စိတၱံ သမံ ဖလံ။
ေစေတာပဏိဓိေဟတုဟိ၊
သတၱာ ဂစၧႏၱိ သုဂတိ ံ။
(ျမတ္ဗုဒၶ)

ေနာက္ဆက္တြဲ
★"ၿဂိဳလ္တိုင္မ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ မသက္ဆိုင္ပါ"★
(ၿဂိဳလ္တိုင္ဘယ္ကျဖစ္လဲ ေမးသူအတြက္)

ၿမန္မာၿပည္ရွိ ဘုရားေစတီရင္ၿပင္တို႔တြင္
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင္ မပတ္သတ္ေသာ၊
ေထရဝါဒနွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ၿဂိဳလ္တိုင္မ်ား
ဘိုးေတာ္မယ္ေတာ္မ်ား နတ္ရုတ္ဘီလူးရုပ္မ်ားသည္
အစဥ္အလာအားၿဖင့္ တည္ရွိလာခဲ့ပါသည္။

ဘုရားေစတီ ပရဝဏ္တို႔တြင္ ဤအရာမ်ား
တည္ရွိေနၿခင္းမွာ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာ
ရွဳ့ေထာင့္မွသံုးသပ္ေသာ္ ေကာင္းၿမတ္ေသာ
သြင္ၿပင္လကၡဏာ မဟုတ္ေလပါ။
ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာၿမဴမွဳန္မက်န္
ကင္းစင္ေသာ၊ အသန္႔ရွင္းဆံုး၊ အမြန္ၿမတ္ဆံုး
ကိုးကြယ္ရာအစစ္ၿဖစ္ေတာ္မူသည္။
ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးရာ ဘုရားေစတီ
ပရဝဏ္ရင္ၿပင္တြင္ ကိေလသာနယ္အတြင္းမွ
မလြတ္ကင္းေသာ မသန္႔ရွင္းေသာကိုးကြယ္ရာမ်ား
မထားရွိသင့္ပါ။

ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္
ၿမတ္စြာဘုရားသီတင္းသံုးရာ စံပယ္ေတာ္မူရာ
ေက်ာင္းပရဝဏ္အတြင္း၌ ရဟန္းသံဃာမ်ားသာ
သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါသည္။ မည္သည့္
ဘိုးေတာ္ဘြားေတာ္ ဘီလူးတို႔မွ် ဘုရားရွင္
သီတင္းသံုးရာ ေကာင္းတိုက္၊ ဂႏကုဋီတိုက္တို႔တြင္
ေနထိုင္ၿခင္းမရွိခဲ့ပါ။ အမွန္မူ ၿဗာဟၼဏဝါဒီတို႔၏
ေဗဒင္မွိဳင္းတိုက္ၿခင္းကို ခံခဲ့ရာမွ
ၿဂိဳလ္တိုင္ၿဂိဳလ္ရုပ္မ်ား မတန္မရာ
ေရာက္ရွိေၿခခ်ခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

ၿဗာဟၼဏဝါဒီတို႔၏ ၿဂိဳလ္တိုင္ၿဂိဳလ္ရုပ္မ်ား
မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာ ဘုရားေစတီရင္ၿပင္
ပရဝဏ္တို႔တြင္ ေနရာေပးခဲ့ၿခင္းမွာ
ဘာသာေရးအရ ရွံဳး၏။ အၿမင္ပသာဒ
အေနအားၿဖင့္လည္း မတင့္တယ္။
ၿမန္မာၿပည္တစ္ဝန္းလံုးရွိ ဘုရားေစတီ
ရင္ၿပင္ပရဝဏ္တို႔တြင္ ၿမတ္စြာဘုရားႏွင့္
ရဟႏၱာအရွင္ၿမတ္တို႔ခ်ည္းသာ သန္႔သန္႔ကေလး
သီတင္းသံုးစံပယ္ေတာ္မူမည္ဆိုလွ်င္
ဘာသာေရးအရ ကိုးကြယ္ရာသန္႔ရွင္းမွဳရွိလာမည္။
အၿမင္ပႆဒအေနၿဖင့္လည္း ရွင္းသန္႔ကာ
ၾကည္ညိဳဖြယ္ပိုေကာင္းလာေပမည္။

ကိုးကြယ္ရာ သန္႔ရွင္းဖို႔ အင္မတန္မွ
အလြန္ အေရးၾကီးပါသည္။ ေတြ႔ရာ
ၿမင္ရာေတြကို ကိုးကြယ္ေနလွ်င္
သရဏဂုံ ညွိဳးႏြမ္းပ်က္စီးေပလိမ့္မည္။

စင္စစ္ေသာ္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ
ထြန္းလင္းေတာက္ပရာ ပုဂံေခတ္၌ ဘုရားေစတီ
ပုထိုးအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ၿဂိဳလ္တိုင္မ်ား မရွိခဲ့ပါ။
ေဗဒင္ အင္းအိုင္ ေဆးဝါး မႏၱရားမ်ားကို
ယံုၾကည္အားကိုးခဲ့ေသာ ရွင္ဘုရင္မ်ား
ေခတ္တြင္မွသာ ဘုရားေစတီ ပရဝဏ္ရင္ၿပင္တို႔တြင္
ၿဂိဳလ္တိုင္ၿဂိဳလ္ရုပ္မ်ား ေနရာေပးလာၿခင္းၿဖစ္သည္။

ဆိုရေသာ္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဓမၼစစ္ကို
ၾကည္ၾကည္လင္လင္ သိၿမင္နားလည္မွဳ မရွိေသာ၊
စာဖတ္နည္းေသာ ပုဂိဳလ္မ်ားက စတင္ခဲ့ေသာ
အစဥ္အလာဆိုး အယူဆိုးတစ္ခုသာ ၿဖစ္ပါ၏။
ၿဂိဳလ္ခြင္ ေန႔ဓါတ္ န႔ံဓါတ္ အယူအဆမ်ားသည္
ၿမတ္ဗုဒၶ၏ ကမၼတရားႏွင့္
ဆန္႔က်င္ေနပါ၏၊ ၿခားနားေနပါ၏။

ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
အရွင္ေဇယ်ပ႑ိတက ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
“ပုဂံေခတ္က ေစတီဘုရားေတြမွာ
အေတာ္မ်ားမ်ားက ၿဂိဳလ္တိုင္ေတြ မပါရွိခဲ့ဘူး။
အင္းဝေခတ္ရဲ့ဒီဘက္မွက်ေတာ့ ေစတီ ပုထိုး
ဘုရားေတြမွာ ၿဂိဳလ္တိုင္ေတြ ေတာက္ေလ်ွာက္
ေပၚလာၿပန္ေရာ။ သိဖို႔မွတ္ဖို႔က ၿဂိဳလ္မင္းတို႔
ၿဂိဳလ္တိုင္တို႔ဆိုတာ ဘုရားေဟာမွာ လံုးဝမရွိဘူးေနာ္။
ၿဗဟၼဏဝါဒက ဝင္လာၿပီး ၿဂိဳလ္တိုင္
ၿဂိဳလ္ၾကီးရွစ္ခြင္ဆိုတဲ့ ၿဂိဳလ္တိုင္ေတြက
လႊမ္းမိုးလာတယ္။

အဲ့ဒါေတြေပၚလာေတာ့ လူေတြက
မ်က္စိလည္ၿပီးေတာ့ကာ (ကိုယ့္ၿပဳလုပ္တဲ့
ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံဆိုတဲ့) ကံ ကံ၏အက်ိဳးေပး
ေပ်ာက္သြားၿပီး ၿဂိဳလ္စီးတယ္လို႔ ထင္လာၾကတယ္။
ကံမေကာင္းရင္ ဘာၿဂိဳလ္စီးတာ ရာဟုထဲထင္လို႔ဆိုတဲ့
အယူအဆေတြ ၿဖစ္လာၾကတယ္။
ဘုရားေဟာခ့ဲတာက ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္
ကိုယ္ၿပဳခဲ့တဲ့ကံေၾကာင့္ပဲလို႔ ေဟာခဲ့တာကို
သေဘာေပါက္ၾကပါ။

(ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ေဇယ်ပ႑ိတ)
(မင္းနန္- ေမာ္ကြ်န္း၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ၿသဝါဒေပါင္းခ်ဳပ္)


No comments:

Post a Comment