Thursday, May 26, 2016

ကိုယ္​သာနာ​ေစ စိတ္မနာေစလိုပါ



ကုိယ္သာနာေစ စိတ္မနာေစလိုပါ (အပိုင္း ၁)
==================
HIV ေဝဒနာရွင္အတြက္ သီးသန္႔ေဟာၾကားေပးေသာ တရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို စာဖတ္သူမ်ားအတြက္ တစ္ဆင့္ ေဖါက္သည္ခ်ေပးလိုက္ရေပသည္။

   သရဏဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ၿပီးတာနဲ႔ ဒီ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမအားလံုးဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္သြားၾကၿပီ၊ သရဏဂံုႏွင့္ ငါးပါးသီလဆိုတာ ေသာတာပန္ဟုတ္မဟုတ္ စစ္တမ္းထုတ္တဲ့အဂၤါပဲ။ ေသာတာပန္မ်ားမွာရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း အရည္အခ်င္းေတြ ငါတို႔မွာလည္း ရွိေနၿပီလို႔ ေတြးၿပီး၊ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတို႔က ဝမ္းသာသင့္တယ္။ အဲဒီလို ဝမ္းသာတာကို ပီတိလို႔လည္း ေခၚတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး တစ္ခါမွာ ေသေလာက္တဲ့ ေဝဒနာတစ္ခုကို ခံစားရတယ္။

   ဒီအခ်ိန္မွာ အရွင္အာနႏၵာ ႂကြလာၿပီး ေသာတာပန္မွာသာရွိတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါေတြကို တစ္ခ်က္ခ်င္းစီ စစ္ၾကည့္တဲ့အခါ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးမွာ အကုန္လံုးျပည့္စံုေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။

   ဒီအခါမွာ အရွင္အာနႏၵာက ေျပာတယ္။

   ဒါယကာႀကီး၊ ဒါယကာႀကီးရဲ႕ သႏၱာန္မွာ -

   ဘုရား ရတနာကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ၾကည္ညိဳျခင္း။

   တရား ရတနာကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ၾကည္ညိဳျခင္း။

   သံဃာ ရတနာကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ၾကည္ညိဳျခင္း။

   ငါးပါး သီလကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး လံုၿခံဳျခင္း။ ဆိုတဲ့ ေသာတာပန္ဂုဏ္အဂၤါေတြ အျပည့္အဝရွိေနတယ္။

   ဒါယကာႀကီး ခံစားေနရတဲ့ ေရာဂါေတြကို ေခတၱေမ့ထားၿပီး၊ ဒီအဂၤါေလးရပ္နဲ႔ ျပည့္စံုတာကို ဝမ္းသာေနလိုက္စမ္းပါ။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ အရွင္အာနႏၵာ ေျပာတဲ့အတိုင္း ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ေနလိုက္တယ္။ အဲဒီ ပီတိအရွိန္ေၾကာင့္ ေသမည့္ေရာဂါႀကီး ေပ်ာက္သြားၿပီး အသက္ရွည္ရွည္ ထပ္ေနသြားရတယ္။

   အခုလည္း ဒီ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြမွာ ေသာတာပန္မျဖစ္ေသးေတာင္ ေသာတာပန္မွာရွိတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါေတြ မိမိမွာရွိေနၿပီဆိုတာကိုေတြးၿပီး ဝမ္းသာေစခ်င္တယ္။ တခ်ိဳ႕ ေဝဒနာရွင္မ်ားက ငါတို႔မွာ တျခားလူေတြလို အလွဴဒါနေတြ အမ်ားႀကီး မျပဳႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေတြးၿပီ ဝမ္းနည္း ေနတတ္တယ္။ ဝမ္းမနည္းၾကပါနဲ႔။ သရဏဂံု တည္တဲ့ကုသိုလ္နဲ႔ ငါးပါးသီလလံုတဲ့ ကုသိုလ္က ဒါနကုသိုလ္ထက္ အမ်ားႀကီးသာပါတယ္။

   ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အဂုၤတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ သီဟနာဒဝဂ္၊ ေဝလာမသုတ္မွာ ကုသိုလ္မ်ား တစ္ခုထက္တစ္ခု ျမင့္ျမတ္သာလြန္သြားပံုကို အခုလို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။ သာသနာပ အခါတုန္းက ေဝလာမပုဏၰာႀကီးဟာ ဘယ္သူမွ မလွဴႏိုင္တဲ့ ဘယ္သူမွ အလွဴဖူးတဲ့ အလွဴေတြကို အခုလို လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။

   မဇၥ်ိမတိုက္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာကို ထမင္ရည္ေတြ ေခ်ာင္းစီးေအာင္ ေကၽြးေမြးလွဴဒါန္းခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေရႊခြက္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေငြခြက္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေၾကးခြက္ေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ထဲမွာ ရတနာပစၥည္းေတြ အျပည့္ထည့္ၿပီး လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။ ေနာက္ ႏြားထီးေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ႏြားမေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ သတို႔သမီး ကညာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ ျမင္းရထားေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ စတဲ့ မေရမတြက္ႏိုင္တဲ့ ဥစၥာပစၥည္းေတြကို လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။

   ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္အခါဟာ သာသနာပျဖစ္တာေၾကာင့္ အလွဴခံေတြထဲမွာ သရဏဂံုတည္သူ၊ ငါးပါးသီလလံုသူ၊ တစ္ေယာက္ပါဖို႔ေတာင္ မလြယ္ကူတာေၾကာင့္ အဲဒီအလွဴထက္ သာသနာတြင္းမွာ ေသာတာပန္တစ္ဦးကို ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ ေသာတာပန္အပါးတစ္ရာကို ဆြမ္္းေကၽြးတာထက္၊ သကဒါဂါမ္တစ္ပါးကို ဆြမ္းေကၽြးတာကသာတယ္။ တစ္ခါ သကဒါဂါမ္အပါးတစ္ရာကို ဆြမ္းေကၽြးတာထက္ အနာဂါမ္တစ္ပါးကို ဆြမ္းေကၽြးတာကသာတယ္။ တစ္ခါ အနာဂါမ္အပါးတစ္ရာကို ဆြမ္းေကၽြးတာထက္ ရဟႏၱာတစ္ပါးကို ဆြမ္းေကၽြးတာက သာတယ္။

   တစ္ခါ ရဟႏၱာ အပါးတစ္ရာကို ဆြမ္းေကၽြးတာထက္ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကို ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ ပေစၥကဗုဒၶါ အပါးတစ္ရာကို ဆြမ္းေကၽြးတာထက္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္ကို တစ္ဆူကို ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ တစ္ပါးကို ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ ကုသိုလ္ထက္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္အားလံုးကို ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းတဲ့ သံဃိက ဆြမ္းဒါနကုသိုလ္က ပိုသာတယ္။

   တစ္ခါ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ ကုသိုလ္ထက္ ေလးေတာင္ပတ္လည္ တစ္ပါးေန သံဃိက ေက်ာင္းေဆာင္ေလးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴတဲ့ ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ သံဃိက ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴတဲ့ ကုသိုလ္ထက္ သရဏဂံုတည္တဲ့ ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ သရဏဂံုတည္တဲ့ ကုသိုလ္ထက္ ငါးပါးသီလလံုေအာင္ေစာင့္တဲ့ ကုသိုလ္က သာတယ္။

   တစ္ခါ ငါးပါးသီလ လံုေအာင္ေစာင့္တဲ့ ကုသိုလ္ထက္ (နံ႔သာ၊ ေရေမႊး တစ္ရႈခန္႔ အခ်ိန္ေလးေလာက္) လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါအားလံုး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်မ္းမာၾကပါေစလို႔ ေမတၱာ ပြားတဲ့ကုသိုလ္က သာတယ္။

   အဲဒီ ကုသိုလ္ထက္ ခႏၶာငါးပါးဟာ အနိစၥ မၿမဲတဲ့တရားပါလားဟု ရႈပြားတဲ့ ဝိပႆနာကုသိုလ္က သာတယ္။

   ဒီေဒသနာကို ေထာက္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြဟာ သရဏဂံုတည္တဲ့ကုသိုလ္၊ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းတဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို အၿမဲတမ္းရေနၾကၿပီဆိုတာကို ေတြးၿပီး ဝမ္းသာၾကရမယ္။ သရဏဂံုတည္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားသလဲဆိုတာ လက္ေတြ႔ေျပာျပမယ္။

   စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ကေလးၿမိဳ႕မွာ တပ္က ေဆးပင္စင္နဲ႔ ထြက္လာတဲ့ တပ္ၾကပ္ႀကီးလွေရႊ ဆိုတာရွိတယ္။ သူဟာ သိတတ္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး စစ္တပ္ထဲကို ဝင္ခဲ့ရေတာ့ ေသာက္လိုက္၊ စားလိုက္၊ သတ္လိုက္၊ ျဖတ္လိုက္၊ ေလာင္းကစားလုပ္လိုက္နဲ႔ပဲ တပ္ကထြက္လိုက္ရတယ္။ သူ႔ဘဝ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ သူေတာ္ေတာ္ အားငယ္သြားတယ္။

   ဒီအတိုင္းသာ ေသရင္ေတာ့ ငါ အပါယ္ေလးပါးကို သြားမွာပဲ။ ငါ့ဘဝ တစ္ေလ်ွာက္လံုး အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ကုသိုလ္ဆိုလို႔ ႏွမ္းေစ့ တစ္ေစ့စာေတာင္ မရွိပါလား။ အဲလိုေတြးမိၿပီး ခ်င္းျပည္နယ္ ခႏၱီးေတာင္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ေတာင္းတန္း ဆရာေတာ္ႀကီးထံ သြားၿပီး အပါယ္မက်မယ့္ ကမၼ႒ာန္းတရားကို ေတာင္းခဲ့တယ္။

   ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း သရဏဂံုသံုးပါးကို ႏႈတ္ကျဖစ္ေစ၊ စိတ္ကျဖစ္ေစ၊ အၿမဲရြတ္ဖတ္ေနဖို႔ နည္းေပးလုိက္တယ္။ သူဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးစကားကို နားေထာင္ၿပီး အၿမဲတမ္း သရဏဂံုသံုးပါးကို ရြတ္ဖတ္္ပူေဇာ္ေနတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ခဲြေလာက္ရွိတဲ့အခါ ငွက္ဖ်ားပိုး ဦးေႏွာက္ထဲ ေရာက္ၿပီး ကေလးၿမိဳ႕ ေဆးရံုမွာပဲ ဆံုးသြားတယ္။

   ဒါေပမဲ့ တစ္ႏွစ္ခဲြေက်ာ္ေက်ာ္ ရြတ္ဆိုပြားမ်ားခဲ့တဲ့ သရဏဂံု ကုသိုလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒါဟာ တစ္ခဏတာ သရဏဂံုပဲရွိေသးတယ္။

မွတ္ခ်က္။   ။ တပ္ၾကပ္ႀကီးလွေရႊအေၾကာင္း အက်ယ္ကို စားေရးသူ ေရးသားေသာ သရဏဂံုအစြမ္း အံ့မခန္း စာအုပ္တြင္ ဖတ္ရႈပါ။

ဓါးျပငါးရာႏွင့္ တစ္ခဏတာသီလ
************************
   တစ္ဘဝတာ ေဆာက္တည္တဲ့ သရဏဂံုဆိုရင္ ေကာင္းက်ိဳး ဘယ္ေလာက္ထိ ရမယ္ဆိုတာေတြးသာ ၾကည့္ၾကေပေတာ့။ သီလကုသိုလ္ဟာလည္း သရဏဂံုတည္တဲ့ ကုသိုလ္လိုပဲ တစ္ခဏတာေဆာက္တည္ရံုနဲ႔ ရလုိက္မယ့္ကုသိုလ္ေတြဟာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဓမၼပဒ အ႒ကထာမွာ လာတဲ့ သာဓကယုတၱိတစ္ခုကို ေျပာျပမယ္။

   ေတာအုပ္ႀကီးတစ္ခုမွာ ခိုးသားဓါးျပငါးရာ ခိုေအာင္းေနၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ ၿမိဳ႕ေပၚတက္ၿပီး မေကာင္းတာမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ၾကတယ္။ သူ႔အသက္လည္း သတ္တယ္။ သူ႔ဥစၥာလည္း ခိုးတယ္။ သူမ်ားမယားလည္း ျပစ္မွားတယ္။ လိမ္ညာလည္း ေျပာတယ္။ ေသရည္ေသရက္ မူးယစ္ေဆးဝါးလည္း သံုးစဲြတယ္။ ဆိုးလြန္းအားႀကီးေတာ့ ၿမိဳ႕လူထုက ဟစ္တိုင္မွာ သြားေအာ္ၾကတယ္။ ဒီေခတ္လိုဆိုရင္ေတာ့ လမ္းမေပၚထြက္ၿပီး ဆႏၵျပၾကတာေပါ့။

   ဒီအခါမွာ မင္းႀကီဟာ မေနသာေတာ့ဘဲ၊ တပ္သားေပါင္း ေထာင္နဲ႔ခ်ီလႊတ္ၿပီး ခိုးသားဓါးျပငါးရာကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းခိုင္းလိုက္တယ္။ တပ္သားေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔ဟာ ခိုးသားဓါးျပေတြ ခိုေအာင္းေနတဲ့ ေတာအုပ္ႀကီးကို လြတ္လမ္းမရွိေအာင္ ပိတ္ဆို႔ၿပီး တျဖည္းျဖည္း နယ္က်ဥ္းသြားေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္လာၾကတယ္။

   လြတ္လမ္းမရွိတာကို သိသြားတဲ့ ခိုးသားဓါးျပေတြ ေၾကာက္ရွာလြန္းလို႔ ေတာထဲမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ထံသြားၿပီး သူတို႔ကို ကယ္ဆယ္ဖို႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ မေထရ္ျမတ္က ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ေပးၿပီး ဒီသီလကို အသက္ေသဆံုးခ်ိန္အထိ မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းဖို႔ ၾသဝါဒေပးလိုက္တယ္။

   ခိုးသားဓါးျပေတြဟာလည္း ၾသဝါဒေပးလိုက္တဲ့အတိုင္း ငါးပါးသီလကိုေစာင့္ထိန္းၾကတယ္။ သူတို႔ေစာင့္ထိန္းခ်ိန္ဟာ ဒီေခတ္နာရီနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရင္ သံုးနာရီေလာက္ပဲရွိမွာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ တပ္သားေတြက ခိုးသားဓါးျပေတြကို ဖမ္းမိသြားၿပီး ေခါင္းျဖတ္ သတ္လိုက္ၾကတယ္။ ခိုးသားဓါးျပေတြ ေသလြန္တဲ့အခါ လူသက္နဲ႔ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းသံုးကေဋ အႏွစ္ေျခာက္သန္း အသက္ရွည္တဲ့ တာဝတႎသာနတ္ဘံု ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါဟာ တခဏတာ ေဆာက္တည္တဲ့ သီလကုသိုလ္ေလးပါ။ ဒီဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြဟာ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ေစာင့္ထိန္းၾကမယ္ဆိုရင္ ခိုးသားဓါးျပေတြ ေရာက္တဲ့ နတ္ဘံုထက္ပိုျမင့္တဲ့ တုသိတာတို႔၊ နိမၼာနရတိတို႔လို နတ္ဘံုေတြကို ေရာက္ၾကမွာပါ။

ႏႈတ္ထက္ စိတ္ေၾကာင့္ ပိုေသႏိုင္ပံု
*************************
   ဒီရုပ္တရားဟာ အာဟာရတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတုတုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာ စိတ္ဟာ အစြမ္းအထက္ျမတ္ဆံုးပဲ။ ဘယ္ေလာက္ ထက္ျမက္သလဲဆိုရင္ လူကိုေသေလာက္တဲ့ဒဏ္ရာ တစ္ခုမွ မရေစဘဲ၊ စိတ္ကိုသတ္လိုက္ရံုနဲ႔ ေသသြားတဲ့ လူေတြ ရွိတယ္။

   ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ တျခားလူတစ္ေယာက္ကို သင္တုန္းဓါးနဲ႔ လည္ပင္းကို လွီသတ္ခဲ့တဲ့ ျပစ္မႈေၾကာင့္ ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခံရတယ္။

   အဲဒီ တရားခံကို စိတ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္က လူကိုေသေလာက္တဲ့ ဒဏ္ရာမရေစဘဲ စိတ္ကို သတ္လိုက္တာနဲ႔ တကယ္ေသသြားခဲ့တယ္။

   သတ္ပံုသတ္နည္းကေတာ့ ရာဇဝတ္သားကို ဘာမွ မျမင္ရေအာင္ အိတ္နက္ႀကီးတစ္လံုး ေခါင္းမွာစြတ္ေပးထားလိုက္တယ္။ စိတ္ပညာရွင္ရဲ႕ လက္တစ္ဖက္မွာ သင္တုန္းဓါးကို ကိုင္ထားတယ္။ က်န္လက္တစ္ဖက္မွာေတာ့ ေႏြးတယ္ဆိုရံု ေရေႏြးအနည္းငယ္ကို ထည့္ထားတဲ့ ခရားေသးေသးကို ကိုင္ထားတယ္။ အခ်ိန္က်ၿပီဆိုတာနဲ႔ စိတ္ပညာရွင္က ရာဇဝတ္သားကို အခုလို ေျပာတယ္။

   “အသင္ရာဇဝတ္သား၊ အသင္သည္ သူတစ္ပါးလည္ပင္းကို သင္တုန္းဓါးနဲ႔ျဖတ္ၿပီး သတ္ခဲ့တယ္။ အခုသင့္ကိုလည္း သင္တုန္းဓါနဲ႔ လည္ပင္ကိုလွီၿပီး သတ္မွာျဖစ္တယ္။ သင္ ေသမည့္အခ်ိန္ေရာက္လာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အသင္ဟာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို အာရံုျပဳပါ။ ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို အမွတ္ရပါ”

   ထိုကဲ့သို႔ ေျပာဆိုၿပီး ရာဇဝတ္သား၏ လည္ပင္းေပၚရွိ အေရျပားကိုဆဲြယူ၍ ဓါးျဖင့္လွီးလိုက္တယ္။ လက္ကို မေတာ္တဆ ဓါးရွရံု ဒဏ္ရာေလးေလာက္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေသြးစအနည္းငယ္သာ ထြက္တယ္။

   သို႔ေသာ္ စိတ္ပညာရွင္က ခရားအိုးကို ရာဇဝတ္သားရဲ့ လည္ပင္းနားကပ္ထားၿပီး ေျဖးေျဖးခ်င္း ေသြးအပူခ်ိန္ႏွင့္တူတဲ့ ေႏြးရံုေႏြးတဲ့ ေရေတြကို ေျဖးေျဖးခ်င္းသြန္ခ်ေပးတယ္။ အဲဒီလို သြန္ခ်ရင္း ပါးစပ္ကလည္း ေျပာေပးေနတယ္။

   “ရာဇဝတ္သား သင့္လည္ပင္းဟာ ဓါးနဲ႔ ခဲြလိုက္တဲ့အတြက္ ျမင္မေကာင္း၊ ရႈမေကာင္းေအာင္ ဟတ္တက္ႀကီး ကြဲသြားၿပီး ေသြေတြဟာ တလေဟာ ထြက္က်ေနတယ္”

   “သင္ဟာ ငါးမိနစ္အတြင္း ဧကန္မုခ် ေသရေတာ့မယ္”

   အဲဒီစကားေျပာ အၿပီးမွာပဲ ရာဇဝတ္သားဟာ ညည္းညဴ လႈပ္ရွားျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ၊ ၿငိမ္က်သြားတယ္။ ငါးမိနစ္ေစ့လို႔ အဝတ္နက္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ရာဇဝတ္သားဟာ အမွန္တကယ္ ေသဆံုးေနၿပီ။

ဒီျဖစ္ရပ္မွာ ေသေလာက္တဲ့ဒဏ္ရာ မရရွိဘဲ၊ ရာဇဝတ္သား ေသဆံုးသြားျခင္းဟာ စိတ္ေၾကာင့္ ေသသြားျခင္းသာျဖစ္တယ္။ စိတ္ေၾကာင့္ဆိုတာ ငါေသရေတာ့မယ္၊ ငါေသသြားၿပီဆိုၿပီး တကယ္ ယံုၾကည္တဲ့စိတ္ကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။

   ဒီျဖစ္ရပ္ကိုေထာက္ထားၿပီး ေသမယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ တကယ္ေသရသလို မေသဘူးလို႔ ယံုၾကည္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္လည္း ေသရမယ့္ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားရွိပါလ်က္ မေသဘဲ အသက္ရွင္ က်န္းမာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစြာကို ေတြ႔ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီထဲက စိတ္ဝင္စားစရာအေကာင္းဆံုး ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ေျပာျပမယ္။

   ပထမတစ္ဦးက မေကြးတိုင္းအတြင္းရွိ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔တဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အစြန္အဖ်ား ခပ္ျမင္ျမင့္ေတာင္ကုန္းေလးတစ္ခုေပၚမွာ တစ္ပါးတည္းေနထိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသား ငယ္ျဖဴရဟန္းေတာ္ေလး တစ္ပါးပဲ။ ဒီကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ ဆရာေတာ္ေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြကိုလည္းဖတ္တယ္။ ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့ တရားေခြေတြကိုလည္း နာတယ္။

   ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ဖို႔ဆိုတာကို သူသိသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာသင္တိုက္ကထြက္လာၿပီး ဘယ္ကိုယ္ေတာ္မွ မေနရဲတဲ့ ေနလည္းမေနခ်င္တဲ့ ဒီေတာင္ကုန္းေပၚက တဲေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းမွာ တစ္ပါးတည္းေနထိုင္ခဲ့တာပဲ။

   သူဟာ ေန႔ဆြမ္းအတြက္ ဆြမ္းခံႂကြတယ္။ အရုဏ္ဆြမ္းအတြက္ကေတာ့ လာပို႔တဲ့သူရွိရင္ စားတယ္။ လာပို႔တဲ့သူ မရွိရင္ မစားဘူး။ ဒါဟာလည္း စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္တဲ့နည္းကို ရထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ။ ဆရာေတာ္ဟာ ရဟန္းဝတ္တဲ့ကိုယ္ေတာ္တိုင္းကို ဒီၾသဝါဒ အၿမဲေပးမိတယ္။ အရွင္ဘုရားတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ကုသိုလ္ျဖစ္မႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ အကုသိုလ္ျဖစ္မႈဆိုတာ မိမိရဲ႕အတြင္း အဇၥ်တၱနဲ႔ပဲ အဓိကဆိုင္တယ္။ အျပင္ဗဟိဒၶအာရံုက အဓိကမက်ဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ ဝက္သားဟင္းကို ေတြ႔ရတာခ်င္းတူေသာ္လည္း တရုတ္က စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး၊ မြတ္စလင္ကုလားက စိတ္ဆင္းရဲတယ္။

   ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တရုတ္အားလံုးရဲ႕ အတြင္းစိတ္ဟာ ဝက္သားကို ႏွစ္သက္ၿပီး၊ မြတ္စလင္ကုလား အားလံုးရဲ႕ အတြင္းစိတ္ဟာ ဝက္သားကို မႏွစ္သက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စားေရး၊ ဝတ္ေရး၊ ေနေရး၊ က်န္းမာေရး အေရးေလးပါးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒီေလးမ်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အၿမဲတမ္း စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ အခုလို ႀကိဳတင္ႏွလံုးသြင္းထားၾကရမယ္။

အၿမဲစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ႏွလံုးသြင္းနည္း
*****************************
   အစားအစာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ငတ္မေသရံုစားရရင္ ငါ့အတြက္ အစားအစာဟာ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ခံယူထားရမယ္။

   အဝတ္အထည္နဲ႔ပတ္သက္ရင္ အရွက္လံုရံုဝတ္ရရင္ ငါ့အတြက္ အဝတ္အစားဟာ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ခံယူထားရမယ္။

   ေနစရာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မိုလံုရံုေနရရင္ ငါ့အတြက္ အေဆာက္အဦးဟာ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ခံယူထားရမယ္။

   က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ႏြားက်င္ငယ္ရည္ကို ေသာက္ရရင္ ငါ့အတြက္ေဆးဟာ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ခံယူထားရမယ္။

   ဒီအဆံုးအမေလးမ်ားကို ဖတ္ရႈနာၾကားထားတာေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားကို္ယ္ေတာ္ေလးဟာ တစ္ေယာက္တည္း စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ သူ႔ကို စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ဒုကၡျဖစ္ေအာင္ လုပ္လာတာက အဲဒီေတာင္ေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ေစတီေပၚက ဓါတ္မ်ား၊ နတ္မ်ား၊ ယၾတာမ်ား၊ ဘိုးေတာ္ရုပ္မ်ားပဲျဖစ္တယ္။ သူက စာေရးသူ ေရးသားတဲ့ ေထရဝါဒ မွတ္ေက်ာက္စာအုပ္ကို ဖတ္ထားၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ ျပႆဒါးရက္က မေကာင္းက်ိဳး မေပးႏိုင္၊ အကုသိုလ္ကသာ မေကာင္းက်ိဳး ေပးႏိုင္တယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပႆဒါးကို ေရွာင္စရာမလို၊ အကုသိုလ္ကိုသာ ေရွာင္စရာလိုတယ္။

   ရက္ရာဇာက ေကာင္းက်ိဳးမေပး၊ ကုသိုလ္ကသာ ေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရက္ရာဇာကို ေဆာင္စရာမလို၊ ကုသိုလ္ကိုသာ ေဆာင္စရာလိုတယ္ ဆိုၿပီးျပတ္ျပတ္သားသား နားလည္လက္ခံ ယံုၾကည္ထားသူျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ကုိယ္ေတာ္ေလးဟာ ေစတီေပၚက အင္းမ်ား၊ နတ္မ်ား၊ ဓါတ္မ်ား၊ ယၾတာမ်ား၊ ဘိုးေတာ္ရုပ္မ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္တယ္။

   ဘုရားရုပ္ပြားမ်ားကိုလည္း ေဆးဘုရားလို႔ နာမည္တပ္ၿပီး ဘုရားရွင္လက္ထဲတြက္ ေဆးတံုးႀကီးတစ္တံုးကို ထည့္ထားတယ္။ အင္းဘုရားလို႔ နာမည္ေပးၿပီး ဘုရားရွင္လက္ထဲမွာ အင္းကြက္ႀကီးထည့္ထားတယ္။ ဓါတ္ဘုရားလို႔ နာမည္တပ္ၿပီး ဘုရားရွင္လက္ထဲမွာ ဓါတ္လံုးႀကီးထည့္ထားတယ္။ ဒီကိုယ္ေတာ္ေလးက ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ေတြရဲ႕ လက္ထဲက အင္းမ်ား၊ ဓါတ္လံုးမ်ား၊ ေဆးလံုးမ်ားကို အကုန္ဖယ္ရွားပစ္လိုက္တယ္။

   အင္းဘုရား၊ ဓါတ္ဘုရား၊ ေဆးဘုရားဆိုတဲ့စသားေတြကိုလည္း ဖ်က္ပစ္လိုက္သည္။ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆမ်ားကိုလည္း စြန္႔ပစ္ႏိုင္ေအာင္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြကို ဆံုးမၾသဝါဒေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမ အမ်ားစုက နားမလည္ၾက၊ မေက်နပ္ ျဖစ္ၾကလို႔ သံဃနာယကေတြကိုေတာင္ သြားတိုင္ၾကသည္။

   ကိုယ္ေတာ္ေလးဘက္က မွန္ေနတာေၾကာင့္ သံဃနာယကေတြက ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြ အေရးဆိုသလို ကိုယ္ေတာ္ေလးကို ေတာင္ေပၚကေန ႏွင္မထုတ္ပါဘူး။ မူလအတိုင္း ဆက္ေနခိုင္းပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီကုိယ္ေတာ္ေလးဟာ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြအတြက္ ဆရာေကာင္းပါ။

   ဆရာေကာင္းဆိုတာ တပည့္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြရဲ႕ အမွားကို အမုန္းခံၿပီး လာဘ္လာဘ အဆုတ္ယုတ္ခံၿပီး ဆံုးမရဲတယ္။ ဆရာညံ့ကေတာ့ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြရဲ႕ အမွားကိုသိေသာ္လည္း ေက်ာင္းကိုမလာမွာစိုးလို႔ ပစၥည္းေလးပါး မလွဴမွာစိုးလို႔ မဆံုးမရဲၾကပါဘူး။ တစ္ခါေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဒါယိကာမ တစ္ဦးေရာက္လာၿပီး ဘုရားေရွ႕မ်က္ႏွာစာကို အုတ္တံတိုင္းခတ္ေပးဖို႔ တာဝန္ယူတယ္။

   အမွန္က ပါးစပ္နဲ႔သာ ေလွ်ာက္သြားတာ လက္ကေတာ့ မလွဴရေသးပါဘူး။ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္မွာ လာလွဴမယ္လို႔ ေျပာသြားရံုေလးပါ။   

   အဲဒါကို ကိုယ္ေတာ္ေလးက ေစတနာ သဒၶါတရားပိုၿပီး အလွဴရွင္ ေငြလာလွဴတဲ့အခ်ိန္မွာ အုတ္တံတိုင္းေလးေတြ ျမင္လိုက္ရရင္ ပိုစိတ္ခ်မ္းသာမွာပဲ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ အုတ္ေတြ၊ ဘိလပ္ေျမေတြ၊ သဲေတြ အေႂကြးယူၿပီး အကုန္လုပ္ထားလိုက္တယ္။

HIV ပိုးေတြ႔ေသာ ကိုယ္ေတာ္
**********************
   ေျပာထားတဲ့ရက္မွာ အဲဒီ ဒါယိကာမဟာ အဲဒီၿမိဳ႕ကိုေတာ့ ေရာက္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အုတ္တံတိုင္းအတြက္ ဘာမွ မလွဴသြားဘူး။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး ကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ တပိန္ပိန္ တလိန္လိန္ျဖစ္ၿပီး ေရာဂါစေတာ့တာပဲ။ တအားပိန္သြားတဲ့အျပင္ ဖ်ားလည္းဖ်ား၊ ဝမ္းကလည္းသြားေတာ့ HIV ပိုးရွိေနၿပီးလားလို႔ သူကိုယ္တိုင္ေရာ ေဘးကဒါယကာေတြပါ သံသယဝင္လာၾကတယ္။

   သံသယရွိတဲ့အတြက္ ေသြးသြားစစ္ၾကည့္တဲ့အခါ တကယ္ပဲ HIV ပိုးကိုေတြ႔ရတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ဆရာေတာ္ အဲဒီၿမိဳ႕ကို တရားေဟာႂကြသြားေတာ့ အဲဒီတိုင္းရင္းသား ကိုယ္ေတာ္ေလး ဆရာေတာ္ကို လာေတြ႔ၿပီး အကူအညီေတာင္းတယ္။

   အဓိကကေတာ့ အုတ္တံတိုင္းအတြက္ တင္ရွိေနတဲ့ အေႂကြးေတြကိုဆပ္ေပးဖို႔ပါ။ ဆရာေတာ္ ဆပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အေႂကြးက မမ်ားပါဘူး။ ငါးသိန္းခဲြ ေျခာက္သိန္းေလာက္ပါပဲ။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္ဆိုေတာ့ ဒီေငြဟာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ထက္စာရင္ တန္ဖိုးရွိေသးတာေပါ့။ အရိုးေပၚ အေရတင္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေနရွာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ အေႂကြးေတြ ကင္းသြားတဲ့အတြက္ တဝက္ေလာက္က စိတ္ခ်မ္းသာေသးတယ္။ တစ္ဝက္ေလာက္ကေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲရတုန္းပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တစ္လကို HIV ေရာဂါေပ်ာက္ေဆး သံုးေသာင္းခဲြဖိုးေလာက္ ေသာက္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ။ အခုေတာ့ အဲဒီေဆးဖိုးကိုလည္း ဆရာေတာ္ကပဲ တာဝန္ယူၿပီး လွဴေပးထားတယ္။

   ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္သူ႔ကို ေဟာေပးတဲ့တရားက သူ႔ကို ေထာက္ပ့ံေနတဲ့ေငြေၾကးထက္ အမ်ားႀကီးတန္ဖိုးရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အရိုးေပၚအေရတင္ ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနတဲ့ အဲဒီကုိယ္ေတာ္ေလးဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ဝဝၿဖိဳးၿဖိဳး ခံ့ခံ့ညားညား သပၸါယ္ၿပီး ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ ရုပ္ရည္အဆင္း ရွိေနတာေၾကာင့္ပဲ၊ အခုဆိုရင္ ဒီကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ HIVေရာဂါ ေပ်ာက္ေဆးေသာက္ေနတာ သံုးႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ ေရာဂါပိုးဟာ တျဖည္းျဖည္း နည္းနည္းလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ရွိရင္ ေပ်ာက္ေတာ့မွာပါ။

   ဆရာေတာ္ဆံုးမတဲ့တရားက အရွင္ဘုရား ကိုယ္သာနာပါေစ၊ စိတ္မနာပါေစနဲ႔ ရုပ္ရွိရင္ ေရာဂါရွိမွာပဲ။ စိတ္ရွိရင္ ခံစားတဲ့ေဝဒနာရွိမွာပဲ။ ဘုရားရွင္ေတာင္ ရုပ္ခႏၶာရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဝမ္းေလွ်ာၿပီး ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံရေသးတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားရွင္ဟာ စိတ္မနာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကိုပဲ ေရာက္တယ္။

   ရုပ္မွာျဖစ္တဲ့ေရာဂါဟာ ႏွစ္အပိုင္းအျခားနဲ႔ ခံစားရံုေလာက္ပါပဲ၊ အပါယ္ေလးပါးကို ဆဲြမခ်ပါဘူး။ စိတ္မွာျဖစ္တဲ့ ကိေလသာေရာဂါက အပါယ္ေလးပါးကို ဆဲြခ်တယ္။ စိတ္နာတယ္ဆိုတာ ေရာဂါေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္တာကို ေျပာတာ။ အေပါင္းအစု ခႏၶာငါးပါးရွိတယ္။ အဲဒါေတြက -

ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ သေဘာတရားအစု ရူပကၡႏၶာ

ခံစားတတ္ေသာ သေဘာတရားအစု ေဝဒနကၡႏၶာ

မွတ္သားတတ္ေသာ သေဘာတရားအစု သညာကၡႏၶာ

တိုက္တြန္းတတ္ေသာ သေဘာတရားအစု သခၤါရကၡႏၶာ

သိတတ္ေသာ သေဘာတရားအစု ဝိညာဏကၡႏၶာတို႔ပဲ။

ေမတၱာ႐ွင္-ေရႊျပည္သာ

ကိုယ္သာနာေစ စိတ္မနာေစလိုပါ
စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

{အပိုင္း ၂ ၊ ၃ တို႔အား ဆက္လက္တင္ပါမည္။}


No comments:

Post a Comment